چند غذای سالم انسانی که مناسب تغذیه سگ ها است

هویج

 هویج یکی از سالم ترین تنقلات برای انسان است،در مورد سگها هم همینطور است. اینها برخی از مزایای سلامتی است که هویج برای حیوان خانگی  شما دارد. سلامتی دهان و دندان سگ شما بسیار مهم است،برای همین می توانید برای تمیزی و سلامتی دهان و دندان سگ خود به آن غذای سالم همچون هویج بدهید.

جویدن سبزیجات توسط سگ پلاک را از دندانهایشان جدا می کنند.بینایی سگ به دلیل بتاکاروتن موجود در هویج بهبود می یابد. بتاکاروتن پیش ماده ویتامین A است که به منظور بهبود بینایی در انسان و سگ به طور یکسان شناخته شده است. ویتامین A یک ویتامین ضروری برای سگها است و همیشه در غذاهای تجاری سگ ها نیز گنجانده شده است.

اگر غذای سالم سگ خود را در خانه تهیه می کنید ، باید مطمئن شوید که این رژیم در رژیم غذایی آنها گنجانده شده است. خوشبختانه هویج ویتامین های بسیاری دارد،و این غذای سالم به مقدار صحیح و ویتامین A باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست و موی سگ می شود. البته لازم به ذکر است که ویتامین A در مقادیر زیادی می تواند سمی باشد. قبل از ریختن یک کیسه از هویج برای سگ خود ، با دامپزشک خود در مورد دوز صحیح ویتامین A مشورت کنید.

غذای سالم

لوبیا سبز

این خوراکی برای سگ هایی که اضافه وزن دارند و به یک میان وعده و غذای سالم احتیاج دارند مناسب است. آنها می توانند به هر طریقی تهیه شوند،اما لوبیای سبز که دارای نمک ، ادویه جات، ترشی جات ، پیاز ، سیر یا روغن هستند نباید به سگ داده شود. بهتر است برای اطمینان از سلامتی و ایمنی حیوان خانگی خود ، آن را ساده و بدون نگهدارنده های اضافه نگه دارید. لوبیای سبز با ویتامین ها و مواد معدنی و مزایای زیر را ارائه می دهد.

ویتامین A ، K و C همه در لوبیای سبز وجود دارند. مزایای ویتامین A قبلاً ذکر شده است ، اما این تنها ویتامین ای نیست که لوبیای سبز دارد، ویتامین K برای روند لخته شدن خون بسیار حیاتی است. ویتامین C در حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک می کند ، بنابراین ایمنی سگ را تضمین می کند. آهن به راحتی در غذاهای سگ خریداری شده در فروشگاه موجود است و برای سلامتی خون ضروری است. آهن برای تشکیل گلبولهای قرمز با مس و پروتئین ترکیب می شود. اینها وظیفه انتقال اکسیژن در خون را بر عهده دارند. در حالی که آهن در گوشت ، ماهی و…  یافت می شود ، اما در لوبیا سبز نیز یافت می شود.

ماهی سالمون

در حالی که ممکن است به نظر برسد این ماده غذایی بی ارزش برای هدیه دادن به سگ شما باشد ، فقط حداکثر دو بار در هفته توصیه می شود. هرگز نباید به سگ شما نپخته داده شود و باید کاملاً بدون دلیل وعده داده شود. ماهی های آب سرد مانند ماهی یا شاه ماهی هر دو قابل قبول برای تغذیه سگ و همچنین مقدار کمی چربی در ماهی وجود دارد. از جمله این لذت های ماهی در رژیم سگ شما عناصر اساسی زیر را دارد.

اسیدهای چرب امگا3، این اسید چرب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن ، کاهش التهاب می شود.  ماهی آزاد منبع خوبی از پروتئین است. به دلیل داشتن پروتئین کم چرب اما پرمصرف ماهی قزل آلا ، یک منبع پروتئینی بسیار مناسب برای رژیم غذایی سگ است. همچنین یک پروتئین جایگزین مناسب برای سگهایی که ممکن است نسبت به سایر گوشت ها مانند مرغ حساسیت داشته باشند.

غذای سالم

مرغ

برای آن دسته از صاحبان حیوانات اهلی که قادر به تغذیه ماهی برای سگ خود نیستند ، مرغ یک غذای سالم است. مانند سایر غذاهای انسانی که برای سگ ها قابل تهیه است ، مرغ را نیز باید کاملاً بدون دلیل تهیه کرد. ضروری است که هیچگونه استخوانی یا چربی نداشته باشد.

مرغ منبعی از پروتئین است که به میزان کافی انرژی کافی به سگ شما می دهد. اسیدهای چرب امگا 6 مانند امگا 3 تضمین می کند.اسیدهای آمینه  ساختاری پروتئین هستند که برای کلیه عملکردهای بدن ضروری هستند. به طور خاص ، مرغ حاوی اسید آمینه گلوکوزامین است که به تقویت استخوانهای سالم کمک می کند.

منبع: www.puppyup.org