چه موقع باید به دامپزشک مراجعه کنید

ما اغلب از طریق مشتریانی که نگران علائمی هستند که حیوان خانگی آنها نشان می دهد ، اما مطمئن نیستیم که این نشانه چیزی بدتر از این باشد یا اینکه آیا مسائل به خودی خود برطرف می شوند یا خیر. حیوانات در تظاهر به خوب بودن بسیار عالی هستند و فقط نشانگرهای ظریف بسیار را نشان می دهند که اصلاً مشکلی وجود دارد.

در زیر 10 مورد از شایعترین علائم بیماری که اغلب در حیوانات اهلی مشاهده می کنیم بیان شده است.

حیوان خانگی

بیماری استفراغ و اسهال

استفراغ و اسهال هر دو علائم غیر اختصاصی هستند که می توانند توسط تعدادی از عوامل ایجاد شوند. اگر حیوان خانگی شما یک یا دو بار استفراغ کند و چیز دیگری غیر از رفتار یا سلامتی آنها نباشد و به حالت عادی برگردند ، احتمالاً حیوان خانگی شما خوب است ، بنابراین نیازی به وحشت نیست. با این حال ، اگر حیوان خانگی شما به استفراغ خود ادامه می دهد ، سریعاً به دنبال دامپزشکی باشید تا مطمئن شوید که حیوان خانگی شما دچار کمبود آب نمی شود.

اگر حیوان خانگی شما اسهال دارد ، سریعاً با دامپزشک خود تماس بگیرید. در صورت عدم درمان ، حتی اسهال ناشی از بیماری های خفیف ممکن است تأثیر شدیدی بر سلامتی حیوان خانگی شما داشته باشد. برای جلوگیری از از بین رفتن شدید مایعات و مواد مغذی ، درمان اولیه ضروری است.

دامپزشک از شما درمورد استفراغ یا اسهال و هرگونه تغییر در رفتار یا سلامتی حیوان خانگی شما سؤالاتی را مطرح می کند ، بنابراین آماده باشید تا حد امکان اطلاعات لازم را ارائه دهید. پاسخ به سؤالات همراه با معاینه كلینیك كامل ، دامپزشك شما را قادر می سازد تا در مورد علت احتمالی و سپس مناسب ترین آزمایش ها و گزینه های درمانی موجود مشاوره دهد.

بیماری برآمدگی

موارد مختلف زیادی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد بیماری حیوان خانگی مثل توده یا تورم از جمله کبودی یا ایجاد مایعات ، آبسه ها ، چیزهایی شود که به پوست متصل شده اند (به عنوان مثال انگل ها) ، نیش حشرات (مثلاً نیش زنبور یا زنبور عسل) و البته سرطان. در صورت یافتن توده یا تورم غیرمعمول در حیوان خانگی خود ، باید از دامپزشک خود بخواهید که به آن نگاه کند. آنها قادر خواهند بود آن را مورد بررسی قرار دهند ، آن را اندازه گیری کنند و سپس احتمالاً نمونه ای از آن بگیرند تا تصور بهتری را برای شما ایجاد کند. اگرچه بیشتر توده ها بی ضرر هستند ، در صورت عدم درمان برخی از آنها می توانند بسیار خطرناک باشند ، به خصوص اگر سرطانزا باشند.

حیوان خانگی

علت درد پای سگ

در دنیای حیوانات ، لگد زدن یا تغییر در راه رفتن نشان می دهد که راه رفتن دردناک است ، شبیه انسانهایی که به مفصل ، ماهیچه یا استخوان آسیب رسانده اند. سن و نژاد حیوان خانگی شما به همراه سایر اطلاعات کلیدی از جمله مدت زمانی که حیوان خانگی شما دچار مشکل است به ما اجازه می دهد تا در مورد محتملترین بیماری شما را راهنمایی کنیم و همچنین آزمایش و درمان مناسب را توصیه می کنیم. غالباً این کار با اشعه ایکس برای مشاهده مفاصل یا استخوان دردناک و همچنین تسکین درد همراه است. سایر موارد شدید ممکن است برای رفع مشکل به عمل جراحی نیاز داشته باشد.

منبع: vetwest.com.au