تمیز کردن دندان سگ: فرایند دامپزشکی

به طور کلی ، تمیز کردن دندان سگ تقریباً 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

بعد از اینکه دامپزشک معاینه جسمی را انجام داد و تشخیص داد که سگ شما مشکلی ندارد، سگ شما آرامش می یابد.

دندان سگ با استفاده از یک دستگاه اسکنر اولتراسونیک ، ابزاری که با سرعت بالا کار می کند ، پاک می شوند تا قطعات بزرگی از پلاک  را از بین ببرند. از تركیب كننده دستی برای تمیز كردن زیر لثه هر دندان سگ و از هر طرف دندان استفاده می شود. از پروب های دندانی برای اندازه گیری بین دندان و لثه استفاده می شود،دیدن موارد غیر طبیعی عمیق نشان دهنده بیماری پریودنتال است. بسیاری اوقات ، رادیوگرافی های خوراکی برای ارزیابی استخوان اطراف دندان ها انجام می شود.

دندان سگ

پس از برداشتن تمام پلاک دندان سگ، دهان شستشو داده می شود و تمام سطوح دندان جلا می یابد. اگر دندان ها صاف نشوند ، اچینگ های کوچک که از تمیز کردن روی دندان ها باقی مانده است می توانند پلاک بیشتری را برای چسبیدن به شیارهای کوچک جذب می کنند. جودی مورگان ، DVM می گوید ، دهان دوباره شستشو می شود و می توان از درمان فلوراید استفاده کرد.

هزینه تمیز کردن دندان سگ چقدر است؟

هزینه های تمیز کردن دندان سگ در دامپزشکی ها متفاوت است و تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گرفته است. اگر در یک منطقه پر هزینه ، مانند یک شهر بزرگ زندگی می کنید باید مبلغ بیشتری بپردازید. تمیز کردن فقط ممکن است چند صد دلار باشد ، اما اگر حیوان خانگی شما مانند جراحی که شامل یک دندان بزرگ است ، جراحی دهان و دندان انجام دهید ، در نهایت می توانید چند هزار دلار بپردازید. یکی از بزرگترین فاکتورهای گرانی بیهوشی و استفاده از اشعه ایکس است

اشعه X دندانپزشکی برای ارزیابی بیماری پریودنتال و سلامت دندانهای زیر لثه از اهمیت زیادی برخوردار است. متأسفانه ، آنها به بیهوشی احتیاج دارند. ” و بیهوشی گرایش خاصی دارد.

مورگان دامپزشک می گوید: “هزینه ها می تواند به میزان قابل توجهی با منطقه کشور و میزان بیماری دندانپزشکی متفاوت باشد.” “من دو عمل در جنوب نیوجرسی دارم و قیمت دندانپزشکی ما از حدود 500 دلار تا 1000 دلار است. این قیمت ها شامل رادیوگرافی نیستند ، که می تواند 150 تا 200 دلار دیگر هم اضافه کند. “

دندان سگ

هر چند وقت یکبار باید دندان سگ خود را تمیز کنید

 بسته به سگ ، دندان های سگ خود را به طور حرفه ای از هر شش ماه یک بار در سال تمیز کنید. اگر به خوبی از دندان های سگ خود در خانه مراقبت می کنید ، می توانید پلاک های دندان را خودتان از بین ببرید. شما باید این موضوع را با دامپزشک خود تعیین کنید تا بهترین مسیر عملی را تعیین کنید.

بریگدن می گوید ، بوی بد دهان معمولاً اولین نشانگر این است که شما باید حیوان خانگی خود را به دامپزشک بیاورید. علائم دیگری که باید مراقب آن باشید شامل خونریزی لثه ها ، دیدن خون در دهان یا مشکل در غذا خوردن است.

منبع: petmd.com