.، مسئولیتش تا آخر عمر سگ با شماست، بهتراست قبل از خرید سگ به اندازه کافی در مورد آن تحقیق و مطالعه کرده باشید تا بهترین نژاد و سالم ترین سگ را بخرید.

در این مقاله کوتاه قصد داریم همه نکات کاربردی خرید سگ رو برای شما توضیح بدیم تا بتوانید بهترین سگ را انتخاب کنید در ادامه مقاله با دامپزشکان همراه باشید.

 تصمیم برای خرید سگ

قبل از خرید سگ باید به این موضوع دقت کنید که خرید سگ تعهد برای نگهداری از او به مدت ۱۰ الی ۱۵ سال و پرداخت همه هزینه های نگهداری سگ و پزشکی و دارویی و زمان گذاشتن برای بازی با حیوان، آموزش دادن بهش و عشق ورزیدن به این حیوان است.

انتخاب مناسب ترین نژاد سگ

نژاد سگ ها، خصوصیات اون سگ رو تعیین می کند برای همین بسیار مهم است که چه نژادی رو انتخاب کنید.

سگ ها متنوع ترین نژاد را در جهان دارند و در حال حاضر ۳۳۲ نژاد سگ مختلف در جهان موجود است. سگ ها سایزهای مختلی دارند. باید بدانید که تصمیم گیری برای خرید سگ قطعا با توجه کردن به ظاهر آن تصمیم گیری درستی از آب در نمیاید.

اینکه چه نژادی از سگ رو تهیه کنید بستگی به وضعیت زندگی شما و هدف شما از داشتن سگ دارد.

خرید سگ

 برای مثال:

روزی چند ساعت می توانید برای تربیت سگ وقت بگذارید؟

نژادهایی مثل هاسکی، ژرمن شپرد و روتوایلر نیاز دارن که از بچگی وقت خیلی زیادی برای تربیت آن ها صرف کنید. اگر مشغله زندگی شما زیاد است و نمی توانید وقت کافی رو به تربیت سگ خود اختصاص بدهید، نژادهایی مثل پاگ، بول تریر، بیگل و فرنچ بولداگ برای شما مناسب تر است.

سگ شما قراره یه سگ خانواده باشد یا سگ نگهبان یا همبازی بچه؟

بسته به اینکه دلیل شما برای داشتن سگ چه باشد، نژاد انتخاب شده توسط شما متفاوت می شود چون هر سگی برای یک کار پرورش داده شده است. برای مثال، طبق گفته سایت AKC سگ روتوایلر، ژرمن شپرد، دوبرمن و بول مستیف سگ هایی ایده آل برای گارد  و سگ گلدن رتریور، کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل، بیگل بهترین نژادهای سگ خانواده می باشند.

منبع: www.petpors.com